Banen

Medior Native Developer

Medior Native Developer

TouchTribe Amsterdam

Wat is vereist?

  • HBO / WO werk- en denkniveau
  • Technische studieachtergrond
  • 3 jaar werkervaring
  • Uitstekende beheersing Nederlands, goede beheersing Engels
  • Sterke drive voor zelfontwikkeling

Wat krijg je?

  • €3.500 - €3.900 bruto p/m
  • 40 urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Geen werk in het weekend
  • Persoonlijk ontwikkelplan (4 uur p/w)

Wat doe je?

  • 10% Afspraken met klant/designers/andere collega's
  • 20% Onderzoek/Bijleren
  • 70% Programmeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Medior Native Developer bij TouchTribe ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties en websites. TouchTribe is een onderdeel van Makerstreet Development dat gespecialiseerd is in front-end development met React en app development met ReactNative. Je werkt met de tools GitLab, GitLabCi, Webstorm, ReactNative, Redux, Saga, Jest en legio aan andere libraries. Dit in combinatie met de Scrum methode als werkwijze en een heldere DOD. Je werkt aan diverse projecten voor verschillende klanten. Hoewel het soort klanten verschilt, werk je met dezelfde technieken. Je krijgt veel vrijheid, wat betekent dat je zelf ook de verantwoordelijkheid moet nemen om zaken op tijd af te krijgen en je eigen planning te maken.

Aan het begin van elk kwartaal maak je een plan voor je persoonlijke ontwikkeling. Hierin wordt gekeken naar persoonlijke interesse en hoe je beter kunt worden in je werk. Je besteedt hier ongeveer 10% van je tijd aan. Je doet dit ook voor de collega’s uit je team. De plannen worden aan de muur gehangen en elke week houdt iedereen zijn ontwikkelingen bij en wordt er actief gedeeld.

Je moet het interessant vinden om op de hoogte te zijn en te blijven van de nieuwste technieken.

Agenda

Front-end Developer
Tom Hoogenboom

Een leuke dag heb ik als goed gefocust kan doorwerken. Als ik naar een deadline toe werk en de werkdruk hoog ligt, geeft het behalen daarvan veel voldoening.

Op een mindere dag heb ik het gevoel dat ik niets bereikt heb omdat ik bijvoorbeeld lang heb gezocht naar een probleem zonder oplossing te vinden. Dit hoeft niet voor een eigen project te zijn, maar kan ook voorkomen als ik niemand heb kunnen helpen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00

Voorbeeld uit de praktijk

Een klant vraagt of jouw team de ontwikkel-snelheid kan verhogen voor één van de Native mobiele applicaties die op werktelefoons van werknemers van de klant gaan draaien. Wat doe je?

De klant is nu zelf bezig met het ontwikkelen van de mobiele applicatie. Dat neemt op dit moment meer dan een jaar in beslag, terwijl dit ook in een maand zou kunnen. De ontwikkel-snelheid zou verhoogd kunnen worden door er een webapplicatie van te maken. Het voordeel is dat die applicatie voor alle devices werkt, in tegenstelling tot een mobiele applicatie die juist voor verschillende devices (native) gebouwd moet worden.

Je stelt voor om een progressive web applicatie voor deze klant te ontwikkelen, waardoor bepaalde native features (die je alleen hebt bij mobiele applicaties) alsnog mogelijk zijn. De webapplicatie zou door werknemers van de klant geïnstalleerd kunnen worden op hun telefoon. Bovendien kunnen ze push-berichten ontvangen en data laten synchroniseren op de achtergrond. Nadat de klant akkoord is gegaan met jouw voorstel, ga je uitzoeken hoe dit kan worden ontwikkeld, met onder andere React en Redux. TouchTribe heeft een ‘boilerplate’ ontwikkeld, zodat je niet bij elk project tegen de bekende problemen aanloopt. Het opzetten van een project kost daarom nog maximaal een dag.

Dankzij de boilerplate heb je snel een React-applicatie ontwikkeld. Daarna richt je je volledig op de logica die achter de applicatie zit. Je zoekt uit hoe je data ophaalt van de server, hoe je die verwerkt en hoe je die vervolgens kunt tonen in de webapplicatie. Het zou kunnen dat je voor deze klant ook de datastructuur opnieuw moet vormgeven. Je gaat dan met een collega (back-end developer) zitten om te kijken welke API calls gemaakt moeten worden.

Groeipad

Je start als Native Developer. Hoe je doorgroeit binnen het bedrijf hangt af van de persoonlijke groei die je doormaakt. Je stelt een persoonlijk ontwikkel plan samen waaraan je wekelijks +/- vier uur kunt besteden.

Native Developer
Medior Native Developer

Werken bij TouchTribe

TouchTribe is een front-end en native app development bedrijf dat onderdeel is van MakerStreet. Makerstreet is een 'full service digital agency' waaronder de bedrijven Makerstreet Development, Makerstreet Design, Makerstreet Interim, Makerstreet Marketing en Makerstreet Innovation vallen. Makerstreet Development is gericht op digitale innovatie en transformatie en heeft drie specialisaties: TouchTribe (front-end development en native app development), TechTribe (PHP solutions) en WebFlight (low-code development).
  • Hoofdkantoor in Amsterdam
  • Actief in Nederland, België, Duitsland en Engeland
  • 17% / 83%
  • Gem. leeftijd 29 jaar
  • 19 werknemers in NL

Collega's

Tom Hoogenboom - Front-end Developer, TouchTribe

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb voor TouchTribe gekozen omdat ik het gevoel had dat ik mezelf er goed zou kunnen ontwikkelen.

Wat heb je gestudeerd?
Bachelor Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool van Amsterdam

Wat doe je in je vrije tijd?
Met vrienden in de kroeg hangen, fotograferen en reizen

Ezra Waalboer (25) - Full Stack Developer, TechTribe

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij TechTribe gaan werken omdat ik hier de kans krijg om aan veel verschillende projecten te werken. Ik houd van een beetje variatie in mijn werk.

Wat heb je gestudeerd?
MBO Mechatronica (niveau 4) en HBO Informatica

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik vind het leuk om te stappen met vrienden.

Martijn Hermans (30) - Tech Lead Front-end, TouchTribe

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier gaan werken omdat het bedrijf wilde groeien, maar dit niet ten kosten wilde laten gaan van een gezellige sfeer. De manier waarop projecten werden uitgevoerd betekende meer verantwoordelijkheid voor de teamleden, met een gezond vangnet indien nodig.

Wat was je vorige baan?
Developer bij een full service digital agency en de internet afdeling opgezet bij een digital design & branding bedrijf.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten (rugby, zwembad, gym) en computerspelletjes.

Daan van Polanen (29) - Scrum Master, WebFlight

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kende de eigenaar van WebFlight en wist dat hij op zoek was naar een project manager. Toen ik afgestudeerd was, leek het me leuk om bij WebFlight te beginnen als projectmanager.

Wat heb je gestudeerd?
Propedeuse vrijetijdsmanagement, bachelor communicatie wetenschappen, master corporate communication.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, gamen, kickboksen, spelletjes met vrienden, leuke dingen met mijn vriendin en vakantie.

Marvin Hooft (31) - Scrum Master, MakerStreet Development

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij MakerStreet gaan werken omdat ik hier verder kan gaan waar als kind mee ben gestopt: het bouwen van mooie dingen. Iedereen die hier werkt onderneemt en heeft een flinke agile-mindset. Een betere plek om de volgende fase van m'n carrière te lanceren, kon ik daarom ook niet vinden.

Wat was je vorige baan?
Projectmanager

Wat doe je in je vrije tijd?
Boekjes lezen, muziek luisteren en verzamelen. En ieder I.P.A-tje dat op fietsafstand wordt getapt, proeven.

Interessante baan?